![]() |
Cursusomschrijving
In veel organisaties, dus ook in de apotheek, vinden mensen het lastig of zelfs onmogelijk om elkaar aan te spreken op onacceptabel of ineffectief gedrag. Het geven van feedback wordt er om diverse redenen vermeden. Dat heeft veelal te maken met angst en/of het gebrek aan vaardigheden om elkaar op een opbouwende manier feedback te geven. Het resultaat is dat onwenselijke, improductieve situaties worden genegeerd of gedoogd. Vaak tot grote ergernis van iedereen. Er is dus alle reden om hier wat aan te doen. Een constructieve feedback-/aanspreekcultuur heeft veel voordelen: het verbetert de werksfeer en de productiviteit, vermindert verzuim en verloop en leidt tot kostenbesparingen.
Deze cursus is iets anders opgesteld dan je misschien gewend bent van de cursussen van CME-Online. Het is een cursus die de aandacht legt op het je bewust worden van je communicatie met collega’s binnen de apotheek. Daarom worden er meerdere reflectiemomenten genomen.
Leerdoel
Na het volgen van deze cursus: