MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Viaperspectief - Gespreksacademie
kosten
basistarief
€ 695
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
-
punten
locatie
Vergader- en Partyboerderij Champ'Aubert
Boterbloem 1
3972 SB Driebergen-Rijsenburg
☎ +3134 3514 233
overig
21
Mei
2019
Motiverende gespreksvoering - Driedaagse cursus
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Viaperspectief - Gespreksacademie
In de omgeving:
Driebergen-Rijsenburg

Merkt u dat uw patiënten/cliënten wel naar uw adviezen luisteren, maar niet doen wat u hen adviseert? Weet u wél wat uw cliënten/patiënten anders zouden moeten doen, maar níet hoe u ze zover kan krijgen om dat ook te doen? Bent u geïnteresseerd in methoden om de cliënt in beweging te krijgen? Bij bovenstaande vragen gaat het veelal om het veranderen van (gewoonte-)gedrag. Omdat de motivatie om te veranderen een goede voorspeller is van de feitelijke verandering is het belangrijk dat hulpverleners aandacht besteden aan de intrinsieke motivatie voor verandering.

De driedaagse cursus motiverende gespreksvoering biedt u de mogelijkheid om samen met uw cliënten deze intrinsieke motivatie tot verandering te onderzoeken en te vergroten. U leert u patiënten te gidsen naar de verandering die zij zelf willen. Motiverende gespreksvoering is een benadering waarnaar wetenschappelijk onderzoek gedaan is en waarvan is gebleken dat het een effectieve methode is. Effectief in het ondersteunen van gedragsverandering, leefstijlverandering en bij bijvoorbeeld uw beweegprogramma’s. Zelfmanagement bevorderend en patiënt-tevredenheid verhogend. Tenslotte helpt het u om te voorkomen dat u het probleem zelf op uw schouders neemt!

In de cursus leert u de basis van motiverende gespreksvoering. U leert:

  • de basisprincipes van motiverende gespreksvoering.
  • de vier processen van motiverende gespreksvoering.
  • wat is ambivalentie en hoe kunt u hiermee effectief werken, samen met uw cliënt.
  • versterken van de vier basis gespreksvaardigheden: Open vragen stellen, Actief en reflectief luisteren, Samenvatten, Affirmaties geven.
  • het herkennen, ontlokken en verder exploreren van ‘verandertaal’.
  • effectief omgaan met weerstand.
  • reflectie op de eigen gespreksstijl.

Na afloop van de cursus bent u in staat uw interventie en gesprekstechniek in te passen in het stadium van gedragsverandering van uw cliënt. U kunt effectief omgaan met weerstand tegen verandering en heeft instrumenten om de cliënt te helpen een gewogen beslissing te nemen aangaande zijn gezondheid. Tenslotte kent en gebruikt u de kracht van ‘(verander)taal’ en woorden; u heeft strategieën en vraagtechnieken geleerd om de cliënt te beïnvloeden en te stimuleren de verandering na te streven en vol te houden. U bewaakt bij dit alles uw eigen energieniveau.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!