MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Van Campen Consulting B.V.
kosten
basistarief
€ 207
informatie
gebied:
Somatiek, Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig, Effectiviteit en efficiency
onderwerp(en):
Triage
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Van Campen Consulting
Hogeweg 37
5301 LJ Zaltbommel
☎ +3188 8180 000
overig
26
Jun
2019
Puntjes op de i - Triagetraining
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
Van Campen Consulting B.V.
In de omgeving:
Zaltbommel

Triage is een vak apart. Het is uitermate belangrijk voor veilige en prettige zorgverlening. Ben je een gediplomeerd triagist, of heb je als doktersassistent de basistraining triage gevolgd? En wil je nu jouw eigen triage perfectioneren?

Sturen op de klacht is belangrijk, vooral als in de huisartsenpraktijk meerdere hulpverleners werkzaam zijn die bovendien allemaal hun eigen taak hebben. Door te sturen op de klacht zorg je ervoor dat de patiënt bij de juiste hulpverlener terechtkomt. Als doktersassistent ken je een urgentiecode toe aan de klachten van de patiënt. Dit doe je op basis van de informatie van de patiënt en je vakkennis. Deze urgentiecode geeft de triagist informatie over welke zorg de patiënt nodig heeft, wanneer en door wie.

Doelstellingen

Je hebt de basisvaardigheden van triage onder de knie. Toch kom je in de praktijk wellicht nog dingen tegen waarover je twijfelt, bijvoorbeeld bij bepaalde reacties van patiënten. Of je merkt dat je een stap in het gespreksmodel vaak achterwege laat. Ook gewenning speelt een rol. Wanneer je net start met triëren, zit alle kennis van de opleiding of training scherp in je hoofd. Na verloop van tijd raken dingen in de vergetelheid. Deze cursus frist je kennis van triage op, terwijl je verder werkt aan het professionaliseren ervan. Daarnaast is er veel ruimte voor je eigen praktijkervaring. Wat vind je nog lastig, waar loop je tegenaan?

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Het gespreksmodel.
  • Urgentie-denken.
  • Praktijkervaring en ‘hobbels op de weg’.
  • Oefenruimte.

Leerpunten

  • Het gespreksmodel hanteren als richtlijn in het triagegesprek.
  • Denken in urgenties.
  • De leiding nemen én houden in een telefoongesprek.
  • Op basis van medische indicatie de vraag van de patiënt beoordelen en ervoor zorgen dat hij terechtkomt bij de juiste hulpverlener, op het juiste moment.
  • De patiënt efficiënt voorlichten met behoud van de relatie.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!