MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Leerpunt KOEL B.V.
kosten
basistarief
€ 235
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Conflictmanagement, GGZ & psychiatrie
ICPC:
A, P
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
HAP Amsterdam (AOF)
Hoogte Kadijk 143
1018 BH Amsterdam
☎ +3188 3433 000
overig
17
Apr
2019
Omgaan met moeilijke mensen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Conflictmanagement' of 'GGZ & psychiatrie'
Van aanbieder:
Leerpunt KOEL B.V.
In de omgeving:
Amsterdam

Moeilijke of lastige mensen zijn er altijd en overal. Ze zijn er in verschillende soorten, maten en verschijningsvormen. Soms ongedurig, lomp, emotioneel, in paniek, onder invloed of ronduit onbeschoft en zelfs agressief. Ze hebben echter allemaal een ding met elkaar gemeen en dat is: ze willen NU wat van je ... en nemen geen genoegen met minder (zo lijkt het in eerste instantie). Zonder het vaak van jezelf te weten, heeft jouw gedrag veel invloed op het gedrag van de ‘moeilijke mens’. Het betreft dan de manier waarop je verbaal communiceert en welk gedrag je hierbij laat zien. Hoe dit elkaar wederzijds beïnvloedt en op welke wijze de moeilijke mens door jou te beïnvloeden is, is de kern van deze boeiende, interactieve training.

Inhoud

  • Achtergronden en aanleiding scholing omgaan met agressieve of moeilijke mensen.
  • Functioneren van het menselijk brein (reptielenbrein, zoogdierenbrein en cognitieve brein).
  • Waarom zijn moeilijke mensen moeilijk?
  • Typen en soorten moeilijke mensen en hun logische gedragingen (interactief met de cursisten).
  • Wat zijn de effecten van het eigen gedrag op moeilijke mensen (oefening): herkennen en beïnvloeden.
  • Oefenen met de Roos van Leary.

Leerdoelen training:

  • Vergroten van inzicht in (eigen) gedrag.
  • Kennis hebben van de Roos van Leary en hoe deze toe te passen.
  • Effectiever omgaan met het eigen gedrag, in moeilijke situaties met moeilijke of agressieve mensen.
  • Effectiever inzetten van verbale en non-verbale technieken.
  • Beperken en voorkomen van gedragsescalaties.
  • Effectiever kunnen omgaan met moeilijke en/of agressieve mensen.

Trainer: Marcel Hoogerheide

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!