MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Leerpunt KOEL B.V.
kosten
basistarief
Onbekend
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie
categorie(ën):
GGZ & psychiatrie, Communicatietechniek
ICPC:
P, Z
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
7
punten
locatie
HuisArtsenPost Midden-Holland
Bleulandweg 10
2803 HH Gouda
☎ +3118 2322 478
overig
02
Apr
2019
Omgaan met agressie & geweld
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'GGZ & psychiatrie' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Leerpunt KOEL B.V.
In de omgeving:
Gouda

De Training ‘Omgaan met Agressie & Geweld’ is een training waarin medewerkers leren wat agressie inhoud en de verschillende soorten van agressie te onderscheiden met de daarbij behorende interventies om agressie te reduceren / de-escaleren. Tevens leren zij om te gaan met eigen spanning, hoe voelt het en hoe kunnen zij deze zo laag mogelijk houden waardoor zij ten tijde van agressie en/of geweld professioneel kunnen blijven handelen.

Onderdelen en programma Training ‘Omgaan met Agressie & Geweld’

  • Effect van gedrag
    Communiceren gaat over gedrag, gedrag van jezelf en gedrag van de ander. Waar liggen de grenzen van het gedrag wat je nog acceptabel vindt. Heb ik nog begrip of moet ik juist begrenzen en wel met behoud van relatie.
  • Agressie herkennen
    Aan de hand van de Agressiepiramide leren we medewerkers de non- en verbale communicatie van de agressor in kaart te brengen.
  • Zelfcontrole bij agressie
    Door medewerkers kennis te laten maken met agressie, leren wij de primaire reacties te herkennen en te controleren doormiddel van ademhaling, spierspanning en gedachten sturen. In groepsverband nemen de medewerkers deel aan de Spanningscontrole oefening.
  • Agressie reducerend optreden
    Aan de hand van verschillende technieken leren wij medewerkers agressie reducerend optreden. Medewerkers zullen na de training om kunnen gaan met: Frustratie agressie, Witteboorden agressie en Agressie op de persoon/grof.
  • Veilig werken
    Medewerkers leren omgaan met escalerende incidenten aan de hand van het Conflict Interventie Plan (C.I.P.). Daarnaast herkennen zij overmacht situaties en leren zij zichzelf en anderen in veiligheid te brengen. Als je de situatie onder controle wilt krijgen, is het belangrijk dat je eigen veiligheid en die van je collega voorop staat. De medewerkers leren tevens het samenwerkingsmodel van de Veilige-V. Een krachtige werkwijze op één lijn met je collega.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!