MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Koepel Kwaliteit Huisartsenzorg Zeeland
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Conflictmanagement, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
Huisartsenpost Zeeland - Heinkenszand
Eendvogelstraat 1
4451 DR Heinkenszand
☎ +3111 3344 057
overig
21
Jun
2019
Omgaan met agressie
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Conflictmanagement' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Koepel Kwaliteit Huisartsenzorg Zeeland
In de omgeving:
Heinkenszand

Iedereen kent ze wel; de agressieve patiënt of begeleider tegenover je of aan de telefoon. U krijgt concrete handvatten hoe om te gaan met een agressieve patiënt of begeleider.

Onderwerpen

  • Veiligheid voor jezelf in situatie, hoe reageer je zelf om agressie te voorkomen.
  • Voorkomen van agressie (casus: drukke wachtkamer met flink uitlopende wachttijden, spoedconsulten gaan voor, mensen worden boos, zitten elkaar op de ruien in de wachtkamer, assistent voelt zich erg opgelaten en heeft toezicht op de wachtkamer).
  • Hoe te reageren in deze situatie om de boel weer rustig te krijgen.
  • Telefonische agressie, dreiging ('mag nu niet komen', 'dat zullen we nog wel eens zien'). Wat zit er achter de agressie, vaak ongerustheid, hoe dit om te buigen.
  • Welk gedrag laat je toe (schelden, dreigen?).
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!