MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
LHV
kosten
basistarief
Onbekend
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
De Orderbron
Ordenplein 6
7312 NL Apeldoorn
☎ 0900 6009 000
overig
13
Jun
2019
Geen agressie in mijn praktijk
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
LHV
In de omgeving:
Apeldoorn

U kunt bij de uitvoering van uw werk te maken krijgen met verbaal of fysiek geweld en de gevolgen ervan. In deze training leert u hoe u verschillende vormen van geweld herkent, hoe u daar effectief op reageert en hoe u collegiale opvang biedt na incidenten.

Leerdoel
  • Herkennen en beoordelen van conflictsituaties en het kiezen van de juiste aanpak.
  • Onderscheiden van verschillende vormen van agressie en hier adequaat op reageren.
  • Verwerven van inzicht en vaardigheden in verschillende gespreksvormen.
  • Herkennen, erkennen en oplossen van escalatie en storingen in de communicatie.
  • Kennen van eigen en elkaars sterke/zwakke teamrollen en teamontwikkeling.
  • Inzicht in persoonlijke reacties op agressie en geweld.
  • Collegiale ondersteuning (kunnen) bieden na agressie-incidenten.

De training richt zich op communicatieve processen en vaardigheden, die voor een groot deel losstaan van uw specifieke vakinhoudelijke kennis en kunde. Deze processen hebben echter wel een belangrijke invloed op de wijze waarop u het werk kunt uitvoeren.

Programma
  • Basiscommunicatie, patronen, misverstanden, slecht nieuws, conflicten
  • Inzicht, zelfkennis en het beter kennen van elkaar met behulp van teamrollen
  • Vormen van agressie en geweld (m.n. vanuit frustratie en gerichte intimidatie)
  • Innerlijke processen bij het meemaken van agressie (o.a. angst en lichamelijke reacties)
  • Non-verbale communicatie, intuïtie en lichaamswerk
  • Handvatten bij optreden tegen verschillende vormen van agressie
  • De-escalerende vaardigheden en ordegesprekken
  • Onderhandelvaardigheden (waar zinvol een conflict ombuigen naar een onderhandelkwestie)
  • Zelfcontrole en het hanteren van agressie in de interactie (van emotioneel naar professioneel)
  • Elkaar aanspreken op gedrag en verantwoordelijkheden
  • Niet-functionele gedachten/emoties relativeren (RET)
  • Proces van verwerking na het meemaken van agressie en geweld
  • Collegiale opvang na incidenten en calamiteiten

Deze cursus is geen onderdeel van het vaste programma en wordt uitsluitend op aanvraag gegeven op een door u gewenste locatie.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!