Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken én een hoger rendement. In de eerste workshop legde u de basis voor een veranderproces in uw praktijk. In deze vervolgworkshop gaat u praktisch aan de slag.
Deze module kan gevolgd worden wanneer aan Module I is deelgenomen. In Module II gaan we na een terugblik op de vorige module verder met de thema’s ‘Patiëntmutaties’ en ‘Verwerking van declaraties’. Zaken als patiëntmutaties, ION, COV, VECOZO en retourinformatie brengen we in deze module samen. U gaat thema’s als patiëntmutaties en de verwerking van declaraties praktisch uitwerken. Daarnaast krijgt u handvatten aangereikt voor werkprocedures en voor een transparante financiële administratie, onder meer de afhandeling van retourinformatie bij declaratie-afwijzingen. Uiteraard komen ook uw vragen en die van uw medecursisten aan bod. Bij module II is het noodzakelijk dat de verantwoordelijke huisarts aanwezig is samen met assistente(s) en (indien mogelijk) de praktijkmanager. Bij een grotere aanwezigheid van medewerkers is er al meteen een veel groter draagvlak. De aanwezigheid van de verantwoordelijke huisarts is belangrijk voor inzicht in het gehele proces. Hierna kan het proces gedelegeerd worden aan de verantwoordelijke medewerker(s). Net als Module I kan Module II ook op de eigen praktijklocatie worden aangevraagd. Module II kan op maat worden aangeboden, afgestemd op uw praktijksituatie.
Leerdoel