MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Latona Organisatie- & Opleidingsadvies, Breederode BV, T.a.v. Crediteurenadministratie
kosten
basistarief
€ 85,00
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Effectiviteit en efficiency, Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
A
punten
locatie
Centrale Huisartsendienst Drenthe
Europaweg-Zuid 1
Assen
overig
10
Jul
2019
Intervisie en Coaching
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Effectiviteit en efficiency' of 'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Latona Organisatie- & Opleidingsadvies, Breederode BV, T.a.v. Crediteurenadministratie
In de omgeving:
Assen

Het doel van intervisie is om er zelf ‘beter van te worden’ en elkaar te helpen ‘beter te worden’ in de uitoefening van het vak van triagist. Het ‘beter worden’ kan gaan over vakinhoudelijke kennis en attitude, vaardigheden en het persoonlijk functioneren. Intervisie vindt plaats op basis van triage gesprekken. De intervisor bespreekt het gesprek met de deelnemer. Vanuit deze terugkoppeling maakt de deelnemer een verslag met leer- en ontwikkelpunten. Het verslag wordt opgenomen in het portfolio.

Bij intervisie gelden een aantal belangrijke uitgangspunten: gelijkwaardigheid, vertrouwen en een veilige sfeer, waarin iemand zich kwetsbaar durft op te stellen. Dit betekent dat hiërarchische verschillen qua functie binnen de intervisiegroep bij voorkeur vermeden dienen te worden. Deelnemers dienen dan ook leergierig te zijn en te willen groeien in het eigen vakgebied. Dit houdt tevens in dat zij willen reflecteren op eigen en andermans functioneren en dat vaardigheden rond feedback geven en ontvangen beschikbaar zijn.

Het doel van coaching is: de prestaties en het vermogen (tot leren) van de deelnemer te verbeteren. Niet alleen door instructie en/of opdrachten, maar vooral ook door de kwaliteiten van die ander naar boven te brengen. Tijdens de training wordt aandacht besteed aan de kunst van het vragen stellen (via de LSD-formule), een aantal regels voor effectieve coaching en een model om structuur aan te brengen in het coaching gesprek. Belangrijk onderdeel is het geven van feedback.

Feedback moet niet worden verward met kritiek. Mensen voelen zich aangevallen of ervaren de feedback als teken van falen. Feedback moet gezien worden als een kans om te leren, als een instrument om gedrag aan te scherpen en effectiever te maken. Aan de orde komen de regels voor feedback, feedback geven en feedback ontvangen.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!