Nascholingsprogramma 'NTS Triagist in opleiding'.
Onderwerpen doelstellingen:
- Juiste vraagstelling omtrent ABCDE en criteria rond de ingangsklacht.
- De belangrijkste veranderingen in de nieuwste versie van het NTS.
- Juiste interpretatie van een aantal ingangsklachten die vragen oproepen en de juiste omgang met de bijbehorende triagecriteria.
- Gebruik van de NTS als systeem.
- Aan de hand van geluidsfragmenten de vraagstelling van collega's horen en hierdoor leren.
Doel
- Uitdiepen van een drietal ingangsklachten en de bijbehorende triagecriteria in de NTS, hierbij komt aan de orde: de duiding van de criteria en het doel van de ingangsklacht. Wat maakt dat je deze ingangsklacht kiest?
- Leren van elkaar.
- Wat vraag je, hoe vraag je en wat is de reden van de vraag.
- Bevorderen en verfijnen van de communicatie met de patiënt en de HA (mondeling en schriftelijk).
Opzet
- Verandering in de nieuwste versie van het NTS, wat zijn de wijzigingen en waarom.
- Aan de hand van de NTS laten zien hoe om te gaan met het systeem.
- Bandmateriaal met geluidsfragmenten laten horen en die bespreken (wat gaat goed, wat kan beter). Dit jaar ligt de nadruk op de duiding van de specifieke criteria, wat wordt er nu precies mee bedoelt en hoe duid je dit in een context.