![]() |
Je doet je uiterste best iets te vertellen of uit te leggen aan de balie en toch reageert de patiënt verbolgen. Je collega heeft het beste met je voor en toch wekt hij/zij bij jou irritatie op. Hoe kan het dat je met de ene persoon kunt lezen en schrijven en met de ander minder of niet? Waarom snap je de ene patiënt/arts/collega beter dan de andere?
Deze scholing gaat over de verschillende communicatiestijlen en geeft inzicht in de communicatie van jezelf en de ander en hoe je daar het beste op kunt reageren. Wanneer je je bewust bent van de diverse stijlen kun je de ander beter begrijpen en weet je waarom de ander op een bepaalde manier reageert. Lijkt jouw stijl op die van je gesprekspartner, dan zul je dit gesprek al gauw als prettig ervaren. Is dit niet het geval, dan kun je met enige aanpassingen een stroef gesprek soepeler laten verlopen met als doel nader tot elkaar te komen alsook een prettigere samenwerking te realiseren. Nuttig voor op het werk én thuis!
Na deze training: