MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Landelijke Huisartsen Vereniging
kosten
basistarief
Onbekend
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentrum
Dublinstraat 2
3541 CD Utrecht
☎ +3130 7651 100
overig
02
Dec
2019
Patiëntbejegening (2019) - 4 uur
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Landelijke Huisartsen Vereniging
In de omgeving:
Utrecht

De training Patiëntbejegening is een vervolg op de cursus Geen agressie in mijn praktijk. Na een beknopte review van de basiscursus volgen thema’s als gastvrijheid, management van verwachtingen en zelfkennis. Voldoen aan verwachtingen van patiënten en toch bij jezelf blijven is een uitdaging. Het is mogelijk om misverstanden, escalaties en conflicten vroegtijdig om te buigen en om patronen in interacties te beïnvloeden.

In de praktijk komen situaties voor waardoor de medewerker meer ontregeld raakt dan men wil of dan men terecht vindt. Om ongewenste emoties te voorkomen kan het helpen gericht te kijken naar wat de mening van de medewerker erover is. Na het meemaken van ingrijpende ervaringen volgt het verwerkingsproces. Hoe kan de medewerker daar rekening mee houden in het contact met patiënten en collega’s?

De training Patiëntbejegening richt zich op het hele team binnen een huisartsenpraktijk. Zowel aan de balies als in de diverse spreek- en behandelkamers vinden contacten met patiënten plaats die soms efficiënter en effectiever kunnen. Daarnaast richt de training zich op de onderlinge samenwerking, waarbij ook functies zonder (veel) directe patiëntcontacten betrokken kunnen zijn.

Leerdoel

  • het herkennen van frustratie en intimidatie en hier goed op reageren.
  • verwachtingen van patiënten pro-actief (her)kennen en hiermee rekening houden in contacten.
  • patronen in communicatie herkennen en kunnen ombuigen.
  • het kunnen voorkomen van ongewenste emoties bij jezelf.
  • weten hoe verwerking werkt en het kunnen bieden van (collegiale) opvang.
  • het in balans kunnen brengen van eigen kwaliteiten, uitdagingen en stijlen van conflicthantering.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!