MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Leerpunt KOEL B.V.
kosten
basistarief
€ 489
informatie
gebied:
Somatiek, Overig
categorie(ën):
Spoed Eisende Hulp
onderwerp(en):
Triage
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
10
punten
locatie
HAP Amsterdam (AOF)
Hoogte Kadijk 143
1018 BH Amsterdam
☎ +3188 3433 000
overig
06
Mei
2019
Triage - The Ins en Outs
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Spoed Eisende Hulp'
Van aanbieder:
Leerpunt KOEL B.V.
In de omgeving:
Amsterdam

Door de toenemende patiëntenstroom binnen de huisartsenpraktijk is vaardig zijn in het triage gesprek een must have voor de doktersassistent anno nu.

Deze training bestaat uit drie bijeenkomsten:

De cursist kan na de eerste bijeenkomst:

  • het verschil tussen urgentie gericht denken versus diagnostisch denken benoemen.
  • de drie fases in het triagegesprek uitleggen.
  • de eerste fase van het triagegesprek toepassen.
  • een open oriëntatie herkennen en toepassen in de 1ste fase.
  • het belang van een open oriëntatie uitleggen.
  • op basis van de open oriëntatie een toestandsbeeld vormen.

Na de tweede bijeenkomst kan de cursist:

  • de 1ste en 2de fase vh triagegesprek toepassen.
  • op de juiste wijze de NTS-triagewijzer in zetten en gebruiken.
  • de verschillende gesprekstechnieken toepassen, o.a. open en gesloten vragen stellen, regie in het gesprek nemen, aansluiten bij de patiënt.
  • op basis van de inzet van het NTS-triagewijzer de juiste urgentie bepalen en een vervolgactie inzetten.
  • de reden van haar overleg en vraagstellig duidelijk maken aan de huisarts.

Na de derde ijeenkomst kan de cursist:

  • de 1ste, 2de en 3de fase van het triagegesprek toepassen.
  • vervolgacties bij de urgentie inzetten.
  • de verschillende soorten adviezen uitleggen en toepassen.
  • het vangnet op een begrijpelijke wijze aan de patiënt uitleggen.
  • toetsen of de patiënte akkoord/ begrepen heeft welke vervolgactie ingezet wordt en weet om te gaan wanneer dit niet het geval is.
  • op een patiëntvriendelijke wijze het gesprek afronden.
  • eigen valkuilen in lastige situaties herkennen en benoemen en hier professioneel meet om te gaan.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!