MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
ROS ELAA
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek, GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Grand Café Restaurant 1e klas (Centraal Station Amsterdam)
Stationsplein 15
1012 AB Amsterdam
☎ +3120 6250 131
overig
20
Jun
2019
AOF-dag voor de doktersassistent
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig'
Van aanbieder:
ROS ELAA
In de omgeving:
Amsterdam

Vorig jaar, met andere assistenten, een prettige bijeenkomst gehad op het Centraal Station? Met interessante workshops over agressie, zorg voor jou, culturele diversiteit en werkgeluk. Tijdens de bijeenkomst kan gekozen worden uit verschillende workshops.

Workshop werkgeluk (Ellis Bindels)
- Bij het verzorgen van de workshop gericht op het verhogen van werkgeluk, maakt Bindels gebruik van haar tien jaar werkervaring als arts in diverse organisaties, waarbij zij ook met doktersassistenten samenwerkte. Verder zet zij voor dit uur en voor het ontwikkelen van de vervolgtraining expertise in uit haar coachings- en trainingsopleidingen. Zij maakt gebruik van elementen uit mijn haar trainingen Functional Fluency en Verbindende Communicatie die zij ook voor artsen verzorgt. Daarnaast integreert zij de denkwijze van de Acceptance and Commitment therapie en theorie over mentale flexibiliteit in haar programma’s.

Deze workshop biedt:

  • Helderheid over eigen mogelijkheden om regie te nemen over werkzaamheden van binnen 'cirkel van invloed'.
  • Bewustwording van belang van het uiten (aan collega’s en leidinggevende) van eigen behoeften die essentieel zijn om je werk duurzaam goed te kunnen doen.
  • Manieren aangereikt gekregen om de communicatie op de werkvloer op een effectieve manier te doen. Tijdens workshop wordt hier kort mee geoefend.
  • Van altijd druk naar werkgeluk (Anna Prat i Bascompte - Sprankel & Co)

Leerdoelen
- De workshop heeft als doel dat de huisartsassistenten handvatten krijgen om hun veerkracht te vergroten en zich vitaler te voelen ondanks de aanwezige werkdruk. Dit bereiken we door: Informatie over de aspecten die veerkracht en welbevinden op het werk bevorderen. Inzicht in de invloed die iedere medewerker heeft op het vergroten van het eigen welzijn op het werk. Aandacht voor zelfzorg op het werk: waar valt bij mij winst te behalen? Hoe kan ik met meer energie, werkplezier en vitaliteit werken? Persoonlijke doelstelling aan het einde van de workshop met een maatjessysteem om de haalbaarheid te vergroten

Programma

  1. Positieve start - Belang van positieve emoties voor onze inzetbaarheid (ervaringsoefening)
  2. De ideale balans - Wat maakt dat wij niet altijd positief zijn als dit zo belangrijk is: hoe werkt dit in onze hersenen? / Interactieve oefeningen.
  3. Intermezzo - Bewegingsoefeningen (thema: met elkaar positief afstemmen).
  4. Rust is geen luxe - Belang van ontspanning, afstand en reflectie / Manieren om ons herstelsysteem te voeden op het werk
  5. Wat nu? - Wat ga je hier morgen hiermee doen?

Geen agressie in mijn praktijk (Frank van As)
- De training richt zich op communicatieve processen en vaardigheden, die voor een groot deel losstaan van uw specifieke vakinhoudelijke kennis en kunde. Deze processen hebben echter wel een belangrijke invloed op de wijze waarop u het werk kunt uitvoeren. De training is interessant voor huisartsen en assistenten.

Leerdoelen

  • Herkennen en beoordelen van conflictsituaties en het kiezen van de juiste aanpak.
  • Onderscheiden van verschillende vormen van agressie en hier adequaat op reageren.
  • Verwerven van inzicht en vaardigheden in verschillende gespreksvormen.
  • Herkennen, erkennen en oplossen van escalatie en storingen in de communicatie.
  • Kennen van eigen en elkaars sterke/zwakke teamrollen en teamontwikkeling.
  • Inzicht in persoonlijke reacties op agressie en geweld.
  • Collegiale ondersteuning (kunnen) bieden na agressie-incidenten.

Waarom voor de assistent(e)?

  • Frontlinie- en bufferfunctie (veilig werken, vertrouwen).
  • Collegiale opvang en netwerk (elkaar kunnen ondersteunen na een calamiteit).
  • Preventieve functie (betrokkenheid, klantgerichtheid, burn-out, verzuim).
  • Effectief tijdbeheer (grenzen stellen, benoemen emoties, status van afspraken).
  • Teamontwikkeling (samen deze training volgen!).
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!