MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Cohesie Cure & Care BV t.a.v. afdeling Deskundigheidsbevordering
kosten
basistarief
Op aanvraag
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Samenwerking, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
8
punten
overige informatie
Prijs op aanvraag.
in
company
Feedback geven en ontvangen
Accreditatie Periode:
in-company nascholing

Medewerkers en huisartsen hebben naast hun vakinhoud en functie, te maken met zichzelf, elkaar, hun patiënten en soms moeilijke omstandigheden waaronder zij zaken voor elkaar moeten zien te krijgen. De training richt zich op communicatieve processen en vaardigheden, die los staan van specifieke vakinhoudelijke kennis en kunde, maar wel een belangrijke invloed hebben op de wijze waarop medewerkers hun werkzaamheden uitvoeren. Het doel is uiteindelijk het realiseren van een klimaat waarin men elkaar (en patiënten) met respect aanspreekt op gedrag en verantwoordelijkheden en emoties bespreekbaar maakt.

Onderstaande thema’s komen aan bod:

  • Basiscommunicatie, patronen ( Roos van Leary), misverstanden en conflicten.
  • Feedback geven en ontvangen: regels en eigen casuïstiek.
  • De-escalerende vaardigheden en respectvol confronteren (ik-ik-jij oefeningen).
  • Eigen stijl van conflicthantering en persoonlijke ontwikkeldoelen (o.b.v. Thomas-Kilmann lijst).
  • Waar zinvol een conflict kunnen ombuigen naar een onderhandelkwestie ( als-dan oefeningen).
  • Elkaar en de leiding kunnen aanspreken op verantwoordelijkheden.
  • Niet-functionele gedachten/emoties kunnen relativeren (RET).

Na afloop va de training is de deelnemer in staat:

  • bewust positie te kiezen ten opzichte van de ander op basis van inzicht in de dynamiek van de Roos van Leary.
  • feedback te kunnen geven en te kunnen ontvangen op een zorgvuldige en assertieve wijze.
  • waar zinvol, een conflictsituatie om te buigen naar een onderhandelkwestie.
  • patiënten, bezoekers, collega’s en leiding respectvol aan te spreken op gedrag en verantwoord.
  • gericht (verder) te werken aan uw persoonlijke ontwikkelpunten, zoals bijvoorbeeld RET, stijl van conflicthantering en het Johari-venster.

Na het volgen van deze cursus:

  • Het verwerven van inzichten en vaardigheden in het geven en ontvangen van feedback.
  • Het herkennen en erkennen van storingen en ongewenste patronen in de communicatie en deze kunnen oplossen.
  • Feedback en zorgvuldige communicatie kunnen inzetten voor effectieve samenwerking.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!